Kućni red

TURISTIČKO-UGOSTITELJSKA ŠKOLA

              Š I B E N I K

Temeljem  članka 58. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi

( NN 87/08) i Statuta Turističko-ugostiteljske škole uz  suglasnost Nastavničkog vijeća, Vijeća roditelja i Vijeća učenika, Školski odbor Turističko-ugostiteljske škole  Šibenik 12. studenog 2015. godine donio je

PRAVILNIK O KUĆNOM REDU

  1. Opće odredbe

Članak 1.

Ovaj Pravilnik odnosi se  na djelatnike, učenike i  sve osobe za vrijeme boravka u Turističko-ugostiteljskoj školi ( u daljnjem tekstu: Škola).

Članak 2.

S odredbama  Pravilnika razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje.

Primjerak  Pravilnika istaknut će se na vidljivom mjestu u holu i na mrežnoj stranici Škole.

PRAVILA I OBVEZE PONAŠANJA U UNUTRAŠNJEM I VANJSKOM PROSTORU ŠKOLE I SPORTSKOJ DVORANI

Članak 3.

U unutrašnjem i vanjskom prostoru škole i sportskoj dvorani zabranjeno je:

          – pušenje

          – unošenje i konzumiranje alkohola i narkotičkih sredstava

          – nošenje oružja

          – unošenje sredstava koji mogu izazvati požar ili eksploziju

          – unošenje tiskovina nepoćudnog sadržaja

          – igranje igara na sreću i sve vrste kartanja

          – prisvajanje tuđih stvari

          – uništavanje pedagoške dokumentacije

          – bacanje papira, žvakaćih guma i slično izvan koševa za otpatke

          – pisanje, crtanje, lijepljenje, urezivanje ili druge slične radnje po zidovima i inventaru

            Škole

                 -namjerno uništavanje opreme i inventara škole i prostora u kojima se odvija nastava

                – promidžba i prodaja svih proizvoda koji nisu u skladu s ciljevima odgoja i obrazovanja

                – korištenje rječnika neprimjerenog školi

                – tjelesno i verbalno zlostavljanje

               – uznemiravanje nastavnika i učenika vikom tijekom održavanja nastave koje 

                 ometaju rad drugih   

                -korištenje nedozvoljenih izvora podataka u svrhu prepisivanja nastavnih sadržaja

                – vrijeđanje dostojanstva osobe

               – krivotvorenje ispričnica i  ispitnih materijala

               – iznuda drugog učenika

               – prisila drugog učenika na neprimjereno ponašanje

Članak 4.

Na nastavi je zabranjeno korištenje mobitela i ostalih informacijsko-komunikacijskih uređaja.

Učenicima koji na nastavi koriste mobitel i ostale informacijsko-komunikacijske uređaje , predmetni nastavnik može uzeti uređaj i pohraniti ga na sigurno mjesto. Uređaj će se vratiti roditelju nakon obavijesti o počinjenoj povredi.

U Školi je  zabranjeno audio i video snimanje, fotografiranje i objavljivanje snimaka bez dozvole ravnateljice.

Članak 5.

      U prostorije i okoliš Škole je zabranjeno dovoditi životinje.

Članak 6.

Učenicima nije dozvoljeno nošenje razrednih knjiga i druge važne školske dokumentacije.

 Uvid u iste učenici i roditelji mogu imati samo u nazočnosti odgovorne osobe iz Škole.

Članak 7.

Školska dokumentacija se ne smije iznositi iz Škole.

Članak 8.

Učenici ne smiju ulaziti u zbornicu bez dopuštenja nastavnika ili druge odgovorne osobe u Školi.

Članak 9.

Sve osobe su se u Školi dužne pridržavati  načela civiliziranog ponašanja u svezi:

  1. uljudne komunikacije koja podrazumijeva:
  2. dati prednost prolaza djelatnicima  i ostalim starijim osobama u posjetu Školi.
  3. međusobno pozdravljanje u razredu i ostalim prostorima u/ i oko Škole
  4. izbjegavanje rječnika koji nije primjeren odgojno-obrazovnoj ustanovi: psovke, nepristojni izrazi, neprimjereno obraćanje nastavnicima i ostalim djelatnicima Škole.
  5. odijevanja i vanjskog izgleda:

         – U Školu dolaziti uredan

                 – odijevanje i vanjski izgled trebaju biti primjereni odgojno-obrazovnoj ustanovi:

                  – zabranjeno je nošenje majica s natpisima i slikama  neprimjerenog sadržaja,

                    poderanih  hlača, kapa i sunčanih naočala

                  – za muškarce je zabranjeno nošenje kratkih hlača, hlača do koljena  i majica bez

                   rukava.            

                   – za ženske je zabranjeno nošenje kratkih hlača, prekratke suknje i kratkih majica

                   uskih naramenica, ogoljenog torza i abdomena.

RADNO VRIJEME

Članak 10.

    Rad Škole organiziran je u dvije smjene i subotom prema potrebi, sukladno zahtjevima 

    Godišnjeg plana i programa rada Škole.                               

    Djelatnici su dužni poštivati radno vrijeme. Način evidencije nazočnosti na radu određuje

    ravnateljica.

    Učenici su dužni redovito pohađati nastavu, dolaziti u Školu na vrijeme, prema utvrđenom          

    rasporedu sati.

   Nastavnici su dužni redovito evidentirati izostanke učenika s nastave

   Zakašnjavanje i izostanci učenika s nastave, bez opravdanog razloga, povlače za sobom 

    neopravdani sat  kojeg u razrednu knjigu upisuje razrednik.        

Članak 11.

Učenicima nije dopušten ulazak u učionicu nakon nastavnika, bez njegove dozvole.

Kod napuštanja učionice i ostalih prostora u kojima se izvodi nastava, učenici trebaju ponijeti svoje stvari.

Za vrijeme nastave TZK, kuharstva i posluživanja, novac i vrijedne predmete učenici predaju predmetnom nastavniku, a ne ostavljaju ih bez nadzora.

U slučaju suprotnog postupanja, Škola ne odgovara za oštećenje ili nestanak novca i vrijednih stvari.

SIGURNOST I ZAŠTITA OD DRUŠTVENO NEPRIHVATLJIVIH OBLIKA PONAŠANJA, DISKRIMINACIJE, NEPRIJATELJSTVA I NASILJA

Članak 12.

Na ulaznim vratima tijekom radnog vremena stoji podvornica i provjerava tko ulazi i izlazi iz zgrade.

Nepoznatu osobu uputit će na pravo mjesto, a sumniivu osobu će zadržati ispred ulaza i o tome obavijestiti odgovorne osobe u Školi.

Roditelji mogu razgovarati s nastavnicima u vrijeme koje odredi razrednik odnosno predmetni nastavnik.

Tjedan dana prije kraja 1. polugodišta i tjedan dana prije kraja nastavne godine roditelji/staratelji mogu samo opravdati izostanke učenika.

Članak 13.

Međuljudski odnosi u Školi trebaju se zasnivati na međusobnom poštovanju i toleranciji.

Nije dopušten nikakav oblik diskriminacije i nasilja.

DEŽURSTVA

Članak 14.

Da bi se osiguralo nesmetano odvijanje odgojno-obrazovnog rada, organizira se dežurstvo djelatnika Škole.

Dežuraju nastavnici i pomoćno osoblje: podvornica, spremačice i domar.

Podvornica dežura na ulaznim vratima i u holu škole.

Spremačice i nastavnici dežuraju na hodnicima.

Raspored dežurstava donosi ravnateljica škole.

Učenici dežuraju u razredu.

Razrednik u svom razredu imenuje dva dežurna učenika koji se mijenjaju tjedno.

Članak 15.

Dužnosti dežurnih učenika  su:

                  -prije početka nastave pregledaju učionicu i o uočenim nepravilnostima ili

                   oštećenjima izvješćuju predmetnog nastavnika

                  -na početku sata brišu ploču i sudjeluju u pripremi nastavne opreme za rad.

                  – na početku svakog nastavnog sata predmetnom nastavniku prijavljuju nenazočne

                    učenike

                  -ravnatelja ili pedagoga izvješćuju o nenazočnosti predmetnog nastavnika. 

POSTUPANJE PREMA IMOVINI

Članak 16.

Oglasne ploče moraju biti uredne odnosno pregledne.

Nitko ne smije bez odobrenja na oglasne ploče postavljati nikakve materijale.

Članak 17.

Učenici i svi djelatnici Škole dužni su skrbiti se o imovini Škole prema načelu dobrog gospodara.

Cjelokupni inventar, odnosno nastavna sredstva, trebaju se koristiti prema njihovoj namjeni, čuvati ih, održavati i ne oštećivati ih .

Učenici i svi djelatnici Škole dužni su o svakom uočenom kvaru obavijestiti tajnika ili domara.

 Članak 18.

Lakšim neprihvatljivim ponašanjem smatra se, namjerno ili oštećivanje školske imovine i prostora u kojima se odvija nastava u vrijednosti do 2.000,00 kn.

Težim neprihvatljivim ponašanjem smatra se namjerno oštećivanje školske imovine  i prostora u kojima se odvija nastava u iznosu do 5.000,00 kn.

Članak 19.

Knjige posuđene u knjižnici učenik je obvezan čuvati i neoštećene pravodobno vratiti.

Članak 20.

Prostore Škole i oko Škole potrebno je održavati čistima i urednima.

Za čistoću i urednost škole skrbe svi djelatnici i učenici Škole.

Članak 21.

Učenici su odgovorni za štetu na imovini Škole prema općim propisima obveznog prava.

Članak 22.

Za,  namjerno nanošenje materijalne štete na imovini škole, imovini učenika i djelatnika škole učenici za koje se utvrdi da su počinitelji nadoknadit će štetu.

Članak 23.

U slučaju da se ne utvrdi počinitelj štete na imovini škole štetu će nadoknaditi cijeli razred ili više njih koji su koristili prostor na kojem je nastala šteta.

Odluku o visini štete donosi ravnateljica na temelju procjene materijalne štete.

Članak 24.

Kod svih slučajeva nastanka štete razrednik je dužan izvijestiti roditelje  i obavijestiti ih u kojem će se iznosu šteta nadoknaditi.

Članak 25.

Postupanje prema odredbama ovog Pravilnika obveza je djelatnika i učenika Škole i svih osoba koje ulaze u Školu.

KRŠENJE KUĆNOG REDA

Članak 26.

Postupanje suprotno odredbama ovog Pravilnika podliježe Zakonskim, Statutarnim  i odredbama Pravilnika o pedagoškim mjerama Turističko-ugostiteljske škole Šibenik.

Kršenje odredbi  Pravilnika o kućnom redu nastavnik bilježi u pedagošku dokumentaciju.

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 27.

Stupanjem na snagu ovog Pravilnika o kućnom redu prestaje važiti Pravilnik o kućnom redu od 10. prosinca 2008. god.

Članak 28.

Tumačenje odredbi Pravilnika o kućnom redu daje Školski odbor.

Članak 29.

Ovaj Pravilnik o kućnom redu stupa na snagu danom objavljivanja na mrežnoj stranici i oglasnoj ploči Škole.

U Šibeniku 12. studenog 2015. god.

Predsjednik Školskog odbora:

Ante Nakić, dipl.ecc.

Ravnateljica:

Senka Dodig, dipl.ecc.

Skip to content