TURISTIČKO-UGOSTITELJSKA ŠKOLA
Š I B E N I K
Temeljem članka 58. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi
( NN 87/08) i Statuta Turističko-ugostiteljske škole uz suglasnost Nastavničkog vijeća, Vijeća roditelja i Vijeća učenika, Školski odbor Turističko-ugostiteljske škole Šibenik 12. studenog 2015. godine donio je
PRAVILNIK O KUĆNOM REDU
- Opće odredbe
Članak 1.
Ovaj Pravilnik odnosi se na djelatnike, učenike i sve osobe za vrijeme boravka u Turističko-ugostiteljskoj školi ( u daljnjem tekstu: Škola).
Članak 2.
S odredbama Pravilnika razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje.
Primjerak Pravilnika istaknut će se na vidljivom mjestu u holu i na mrežnoj stranici Škole.
PRAVILA I OBVEZE PONAŠANJA U UNUTRAŠNJEM I VANJSKOM PROSTORU ŠKOLE I SPORTSKOJ DVORANI
Članak 3.
U unutrašnjem i vanjskom prostoru škole i sportskoj dvorani zabranjeno je:
– pušenje
– unošenje i konzumiranje alkohola i narkotičkih sredstava
– nošenje oružja
– unošenje sredstava koji mogu izazvati požar ili eksploziju
– unošenje tiskovina nepoćudnog sadržaja
– igranje igara na sreću i sve vrste kartanja
– prisvajanje tuđih stvari
– uništavanje pedagoške dokumentacije
– bacanje papira, žvakaćih guma i slično izvan koševa za otpatke
– pisanje, crtanje, lijepljenje, urezivanje ili druge slične radnje po zidovima i inventaru
Škole
-namjerno uništavanje opreme i inventara škole i prostora u kojima se odvija nastava
– promidžba i prodaja svih proizvoda koji nisu u skladu s ciljevima odgoja i obrazovanja
– korištenje rječnika neprimjerenog školi
– tjelesno i verbalno zlostavljanje
– uznemiravanje nastavnika i učenika vikom tijekom održavanja nastave koje
ometaju rad drugih
-korištenje nedozvoljenih izvora podataka u svrhu prepisivanja nastavnih sadržaja
– vrijeđanje dostojanstva osobe
– krivotvorenje ispričnica i ispitnih materijala
– iznuda drugog učenika
– prisila drugog učenika na neprimjereno ponašanje
Članak 4.
Na nastavi je zabranjeno korištenje mobitela i ostalih informacijsko-komunikacijskih uređaja.
Učenicima koji na nastavi koriste mobitel i ostale informacijsko-komunikacijske uređaje , predmetni nastavnik može uzeti uređaj i pohraniti ga na sigurno mjesto. Uređaj će se vratiti roditelju nakon obavijesti o počinjenoj povredi.
U Školi je zabranjeno audio i video snimanje, fotografiranje i objavljivanje snimaka bez dozvole ravnateljice.
Članak 5.
U prostorije i okoliš Škole je zabranjeno dovoditi životinje.
Članak 6.
Učenicima nije dozvoljeno nošenje razrednih knjiga i druge važne školske dokumentacije.
Uvid u iste učenici i roditelji mogu imati samo u nazočnosti odgovorne osobe iz Škole.
Članak 7.
Školska dokumentacija se ne smije iznositi iz Škole.
Članak 8.
Učenici ne smiju ulaziti u zbornicu bez dopuštenja nastavnika ili druge odgovorne osobe u Školi.
Članak 9.
Sve osobe su se u Školi dužne pridržavati načela civiliziranog ponašanja u svezi:
- uljudne komunikacije koja podrazumijeva:
- dati prednost prolaza djelatnicima i ostalim starijim osobama u posjetu Školi.
- međusobno pozdravljanje u razredu i ostalim prostorima u/ i oko Škole
- izbjegavanje rječnika koji nije primjeren odgojno-obrazovnoj ustanovi: psovke, nepristojni izrazi, neprimjereno obraćanje nastavnicima i ostalim djelatnicima Škole.
- odijevanja i vanjskog izgleda:
– U Školu dolaziti uredan
– odijevanje i vanjski izgled trebaju biti primjereni odgojno-obrazovnoj ustanovi:
– zabranjeno je nošenje majica s natpisima i slikama neprimjerenog sadržaja,
poderanih hlača, kapa i sunčanih naočala
– za muškarce je zabranjeno nošenje kratkih hlača, hlača do koljena i majica bez
rukava.
– za ženske je zabranjeno nošenje kratkih hlača, prekratke suknje i kratkih majica
uskih naramenica, ogoljenog torza i abdomena.
RADNO VRIJEME
Članak 10.
Rad Škole organiziran je u dvije smjene i subotom prema potrebi, sukladno zahtjevima
Godišnjeg plana i programa rada Škole.
Djelatnici su dužni poštivati radno vrijeme. Način evidencije nazočnosti na radu određuje
ravnateljica.
Učenici su dužni redovito pohađati nastavu, dolaziti u Školu na vrijeme, prema utvrđenom
rasporedu sati.
Nastavnici su dužni redovito evidentirati izostanke učenika s nastave
Zakašnjavanje i izostanci učenika s nastave, bez opravdanog razloga, povlače za sobom
neopravdani sat kojeg u razrednu knjigu upisuje razrednik.
Članak 11.
Učenicima nije dopušten ulazak u učionicu nakon nastavnika, bez njegove dozvole.
Kod napuštanja učionice i ostalih prostora u kojima se izvodi nastava, učenici trebaju ponijeti svoje stvari.
Za vrijeme nastave TZK, kuharstva i posluživanja, novac i vrijedne predmete učenici predaju predmetnom nastavniku, a ne ostavljaju ih bez nadzora.
U slučaju suprotnog postupanja, Škola ne odgovara za oštećenje ili nestanak novca i vrijednih stvari.
SIGURNOST I ZAŠTITA OD DRUŠTVENO NEPRIHVATLJIVIH OBLIKA PONAŠANJA, DISKRIMINACIJE, NEPRIJATELJSTVA I NASILJA
Članak 12.
Na ulaznim vratima tijekom radnog vremena stoji podvornica i provjerava tko ulazi i izlazi iz zgrade.
Nepoznatu osobu uputit će na pravo mjesto, a sumniivu osobu će zadržati ispred ulaza i o tome obavijestiti odgovorne osobe u Školi.
Roditelji mogu razgovarati s nastavnicima u vrijeme koje odredi razrednik odnosno predmetni nastavnik.
Tjedan dana prije kraja 1. polugodišta i tjedan dana prije kraja nastavne godine roditelji/staratelji mogu samo opravdati izostanke učenika.
Članak 13.
Međuljudski odnosi u Školi trebaju se zasnivati na međusobnom poštovanju i toleranciji.
Nije dopušten nikakav oblik diskriminacije i nasilja.
DEŽURSTVA
Članak 14.
Da bi se osiguralo nesmetano odvijanje odgojno-obrazovnog rada, organizira se dežurstvo djelatnika Škole.
Dežuraju nastavnici i pomoćno osoblje: podvornica, spremačice i domar.
Podvornica dežura na ulaznim vratima i u holu škole.
Spremačice i nastavnici dežuraju na hodnicima.
Raspored dežurstava donosi ravnateljica škole.
Učenici dežuraju u razredu.
Razrednik u svom razredu imenuje dva dežurna učenika koji se mijenjaju tjedno.
Članak 15.
Dužnosti dežurnih učenika su:
-prije početka nastave pregledaju učionicu i o uočenim nepravilnostima ili
oštećenjima izvješćuju predmetnog nastavnika
-na početku sata brišu ploču i sudjeluju u pripremi nastavne opreme za rad.
– na početku svakog nastavnog sata predmetnom nastavniku prijavljuju nenazočne
učenike
-ravnatelja ili pedagoga izvješćuju o nenazočnosti predmetnog nastavnika.
POSTUPANJE PREMA IMOVINI
Članak 16.
Oglasne ploče moraju biti uredne odnosno pregledne.
Nitko ne smije bez odobrenja na oglasne ploče postavljati nikakve materijale.
Članak 17.
Učenici i svi djelatnici Škole dužni su skrbiti se o imovini Škole prema načelu dobrog gospodara.
Cjelokupni inventar, odnosno nastavna sredstva, trebaju se koristiti prema njihovoj namjeni, čuvati ih, održavati i ne oštećivati ih .
Učenici i svi djelatnici Škole dužni su o svakom uočenom kvaru obavijestiti tajnika ili domara.
Članak 18.
Lakšim neprihvatljivim ponašanjem smatra se, namjerno ili oštećivanje školske imovine i prostora u kojima se odvija nastava u vrijednosti do 2.000,00 kn.
Težim neprihvatljivim ponašanjem smatra se namjerno oštećivanje školske imovine i prostora u kojima se odvija nastava u iznosu do 5.000,00 kn.
Članak 19.
Knjige posuđene u knjižnici učenik je obvezan čuvati i neoštećene pravodobno vratiti.
Članak 20.
Prostore Škole i oko Škole potrebno je održavati čistima i urednima.
Za čistoću i urednost škole skrbe svi djelatnici i učenici Škole.
Članak 21.
Učenici su odgovorni za štetu na imovini Škole prema općim propisima obveznog prava.
Članak 22.
Za, namjerno nanošenje materijalne štete na imovini škole, imovini učenika i djelatnika škole učenici za koje se utvrdi da su počinitelji nadoknadit će štetu.
Članak 23.
U slučaju da se ne utvrdi počinitelj štete na imovini škole štetu će nadoknaditi cijeli razred ili više njih koji su koristili prostor na kojem je nastala šteta.
Odluku o visini štete donosi ravnateljica na temelju procjene materijalne štete.
Članak 24.
Kod svih slučajeva nastanka štete razrednik je dužan izvijestiti roditelje i obavijestiti ih u kojem će se iznosu šteta nadoknaditi.
Članak 25.
Postupanje prema odredbama ovog Pravilnika obveza je djelatnika i učenika Škole i svih osoba koje ulaze u Školu.
KRŠENJE KUĆNOG REDA
Članak 26.
Postupanje suprotno odredbama ovog Pravilnika podliježe Zakonskim, Statutarnim i odredbama Pravilnika o pedagoškim mjerama Turističko-ugostiteljske škole Šibenik.
Kršenje odredbi Pravilnika o kućnom redu nastavnik bilježi u pedagošku dokumentaciju.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 27.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika o kućnom redu prestaje važiti Pravilnik o kućnom redu od 10. prosinca 2008. god.
Članak 28.
Tumačenje odredbi Pravilnika o kućnom redu daje Školski odbor.
Članak 29.
Ovaj Pravilnik o kućnom redu stupa na snagu danom objavljivanja na mrežnoj stranici i oglasnoj ploči Škole.
U Šibeniku 12. studenog 2015. god.
Predsjednik Školskog odbora:
Ante Nakić, dipl.ecc.
Ravnateljica:
Senka Dodig, dipl.ecc.